Zet je linkbuilding strategie op

Als zelfstandig ondernemer weet je hoe belangrijk het is om een bepaalde strategie te volgen. Het maakt niet uit waar het precies voor is. Of het nu om de doelen van je bedrijf gaat of het opstellen van een goede marketing strategie gaat. Het hebben van de juiste strategie en deze volgen is erg belangrijk om ieder doel dat je jezelf stelt te behalen. Dit geldt ook wanneer je je website hoger in Google wilt door linkbuilding in te zetten. Het is soms lastig om zelf deze strategie helemaal uit te zetten. Misschien omdat je niet de juiste kennis in huis hebt of omdat je graag het oordeel van een professional krijgt. Tenslotte weten zij precies wat er op dit moment wel en niet werkt op bijvoorbeeld het gebied van linkbuilding. Google is constant bezig met het veranderen van bepaalde zaken en het is handig om hiervan op de hoogte te zijn wanneer je overgaat op het inzetten van linkbuilding om je website te promoten en dus hoger in Google te krijgen. Daarnaast zijn er ook nog eens vele mogelijkheden om linkbuilding in te zetten. Online kun je hier veel informatie over vinden. Kijk bijvoorbeeld eens op de website Middleroad.nl. Hier vind je voorbeelden van verschillende linkbuilding strategieën. Weet jij niet precies hoe je deze vormen van linkbuilding moet inzetten? Dan is het inhuren van een professional een zeer verstandige keuze. Bij strategieën kun je bijvoorbeeld denken aan:

  • een promotiefilm uploaden op videowebsites
  • actief gebruik maken van weblogs en gebruikersfora door je link te plaatsen
  • linkruil, oftewel het uitwisselen van links
  • waardevolle content op je website plaatsen waar mensen naar gaan linken

 

Zoals je hierboven al ziet zijn er uiteenlopende mogelijkheden om je website van meer bezoekers te voorzien door het inzetten van een of meerdere vormen van linkbuilding. Soms ben je afhankelijk van anderen om meer links naar je website te krijgen, in andere gevallen heb je hier zelf de volledige controle over.

Waardevolle content voor de linkbuilding

Je zult bij waardevolle content misschien niet direct een goed idee hebben van wat dat nu is en hoe je dit gaat helpen om een goede linkbuilding strategie op te bouwen. Het hebben van goede content werkt echter op verschillende manieren in je voordeel. Wanneer mensen door hebben dat jij goede content op je website plaatst, zullen ze daarvoor terugkomen. Je bouwt dus een vaste groep mensen op die graag op je website komen en uiteindelijk daardoor misschien klant zullen worden of je aanraden in hun netwerk. Het plaatsen van nieuwe content is iets waar Google erg positief tegenover staat. Dit is geen vorm van linkbuilding, maar het helpt je ook om hoger in de zoekresultaten te laten eindigen. Uiteraard moet je dan een goede zoekmachine optimalisatie strategie hebben en dus de juiste zoekwoorden inzetten in je content. Maar goede content kan je dus ook helpen om vaker links naar je website te hebben vanaf andere websites. Dit laatste is dus een goede vorm van linkbuilding. Je hoeft hier in feite niet zo heel veel voor te doen, behalve zorgen voor interessante content, maar we hopen dat je dat sowieso al van plan was. Een groot gedeelte van deze strategie is dus afwachten of anderen ook echt naar je content gaan linken. Je kunt dit uiteraard wel beïnvloeden door zelf te linken naar de content van websites die jij goede content vindt hebben. Linkbuilding vraagt dus soms om meer aandacht dan je oorspronkelijk had gedacht. Er zijn echter zoveel mogelijkheden om dit te doen dat je er ook met minder aandacht een goede strategie van kunt maken. Zo zijn er bijvoorbeeld websites waar je links kunt kopen. Dit is niet de meest veilige strategie, maar het kan je goed op weg helpen terwijl je andere vormen van linkbuilding gaat opstarten.

Zorg voor een goede linkbuilding strategie

We kunnen het niet vaak genoeg zeggen, maar het hebben van een goede strategie is een van de belangrijkste stappen die je zult maken wanneer je linkbuilding gaat inzetten om je website hoger in Google te krijgen. Wanneer je eenmaal een goed plan hebt liggen, kun je hier altijd op terugvallen wanneer blijkt dat een bepaalde vorm van linkbuilding minder goed werkt dan dat je had gehoopt. Dit kan uiteraard. Soms heb je bepaalde verwachtingen, maar worden deze, door wat voor redenen dan ook, niet waar gemaakt. Wanneer je dit constateert is het tijd om je strategie aan te passen. Bijvoorbeeld door een ander soort linkbuilding in te zetten of voor een andere aanpak te gaan. Een professional kan je hier goed bij helpen. Hij of zij weet precies wat er allemaal mogelijk is. Wanneer een bepaalde strategie niet oplevert wat jij ervan verwacht had, kan hij of zij jou waarschijnlijk wel vertellen waar dit aan kan liggen. Sommige vormen van linkbuilding nemen meer tijd in dan andere, bijvoorbeeld. Het is dan wel belangrijk dat je het de tijd geeft om het een goede uitwerking te laten hebben. Wanneer je meer ervaring met linkbuilding hebt weet je beter wat je ervan kunt verwachten en hoe het precies in zijn werk gaat. Het is dus soms ook een kwestie van proberen en kijken hoe het gaat. Wees altijd kritisch op wat je doet, maar geef het wel de tijd. Als je te snel besluit dat iets niet werkt kun je een goede optie ineens missen. Dit is uiteraard niet wat je wilt.

admin